روش هاي پيدا كردن بك­ لينك­ براي سئو سايت

بهترين و جديدترين ارتيكل هاي سئو

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

روش هاي پيدا كردن بك­ لينك­ براي سئو سايت

۱۰۷ بازديد

فهرست:

  •     بك ­لينك چيست؟
  •     خصوصيات بارز بك ­لينك با ارزش
  •     پيدا كردن بك ­لينك­ هاي سايت
  •     بك ­لينك­ هاي امتحان شده رقبا
  •     ابزار شناسايي بك­ لينك


براي پيدا كردن بك­­ لينك ­هاي سايت كه موضوع مطرح در اين نوشته بوده و امروز به آن خواهيم پرداخت در نگاه اول براي دوستاني كه با معناي بك ­لينك آشنا نيستند، توضيحي مختصر از بك لينك و دلايل وجود و تحليل آن پرداخته و در نهايت با ابزارهايي كه در اين حوزه به صورت رايگان و يا غيررايگان اطلاعات و آماري را در اختيار كاربرانشان قرار مي­دهند، آشنا شده و مختصر آموزشي درمورد استفاده از اين ابزار داده مي­شود، كه با استفاده از ابزار معرفي شده به سادگي مي­توان بك ­لينك ­هاي وارد شده به سايت موردنظر و يا رقيب را پيدا نمود.


بك ­لينك چيست؟

به طوركلي هر نوشته­اي در صفحات مجازي شامل وبلاگ­ها، سايت­ها، شبكه­هاي اجتماعي و … به آدرس صفحه مورد نظر شما اشاره كرده و لينك صفحه را در نوشته خود قرار داده يا به آن اشاره نمايد، يعني به صفحه موردنظر شما لينك دهد را بك ­لينك گويند. بك ­لينك رتبه صفحه­اي كه به آن لينك داده شده را در وب بالا برده و همچنين در رتبه كلي دامنه اصلي صفحه لينك شده نيز تاثيرگذار است.

در واقع زماني كه از سايتي به سايت ديگر لينك داده مي­شود به اين معناست كه سايت اول با اين كار مطلب سايت دوم را تاييد كرده و به مخاطبان خود اعلام مي­كند كه به سايت لينك داده شده اعتماد دارد. از طرفي موتورهاي جستجو بخصوص گوگل هريك از اين لينك­ها را يك سيگنال محسوب كرده و تعداد دفعاتي كه بر روي اين سيگنال كليك مي­شود، به اين معناست كه اين آدرس براي مخاطبان زيادي مفيد بوده و در جستجويي كه كاربران ديگر انجام مي­دهند، سايتي كه سيگنال­هاي دريافتي از آن را بيشتر داشته در اولويت نمايش به كاربران جديد قرار مي­دهد.
خصوصيات بارز بك ­لينك با ارزش

با توضيح مختصردر بخش قبل، به طور كامل اهميت وجود بك ­لينك براي سايت­ مشخص مي­شود. گرچه به اين معنا نيست كه هرچه تعداد بك­ لينك ­ها بيشتر باشد، پس از ديد گوگل سايت قدرتمندتر است، بلكه براساس شايعات موجود در اين عرصه گوگل لينك­هايي را مطلوب دانسته و به آنها اهميت زيادتري مي­دهد كه از صفحاتي كه ترافيك بالايي دارند، لينك شوند و اين نشان­دهنده اين است كه موتورهاي جستجو به كميت لينك­هاي گرفته شده اهميت نداده واين كيفيت لينك­هاست كه مورد توجه موتورهاي جستجو مي­باشد.

اگر از يك دامنه به طور مداوم به سايت شما لينك داده شود از ديد موتورهاي جستجو اهميت كمتري نسبت به اين كه از دامنه­هاي جديد به سايت شما لينك داده شود، وجود دارد. از نگاه گوگل لينك­هايي ارزشمندتر هستند كه Anchor Text  آنها كلمه كليدي آن صفحه باشد. در انتخاب و يافتن لينك باارزش خاصيت follow بودن لينك مهم است، به اين صورت كه لينك­هاي follow اعتبار سايت لينك دهنده را به سايت شما منتقل مي­كنند و اين از ديد موتور جستجو بسيار با اهميت بوده و در سئو سايت تاثيرگذارتر است.
پيدا كردن بك ­لينك­ هاي سايت

با توضيح كوتاهي كه در قسمت قبلي در مورد بك لينك و موارد حائز اهميت در شناخت لينك ارزشمند داده شد به سراغ اين بخش آمده­ايم. براي يافتن لينك­هاي ورودي به سايت راحت­ترين و سريع­ترين راه جستجو در موتورهاي جستجو مثل گوگل،ياهو و… است.  اينكه اين لينك­ها از چه سايت­هايي به صفحه يا دامنه موردنظرتان لينك داده شده است را مي­توان با يك جستجو ساده به دست آورد. براي اين كار متن زير را در نوارجستجو مرورگر نوشته و براحتي بر روي Enter كليك نماييد.

Link : آدرس دامنه يا صفحه موردنظر

براي مثال

Link : google.com

با همين راه­كار ساده ليستي از تمام بك ­لينك­ ها قابل مشاهده است. با استفاده از دلايل ارزشمند بودن يك لينك كه در بخش قبل ( بك­ لينك چيست؟) به مهم­ترين مواردي كه نشانه ارزشمند بودن يك لينك است، پرداخته شد. مي­توان بك ­لينك ­هاي با ارزش به سايت را شناسايي كرد. البته براي تحليل بك­ لينك­ هاي ورودي به سايت مي­توان از نرم افزارهايي كه اطلاعاتي مثل نوع لينك، قدرت لينك، محبوبيت لينك و … در اختيار قرار مي­دهند نيز استفاده نمود. هر چه اين تحليل با دقت بيشتري انجام گيرد به بهينه­سازي سايت و بك ­لينك ­هاي دريافتي كمك بيشتري مي­نمايد.
بك ­لينك­ هاي امتحان شده رقبا

راه حل ديگري كه براي دريافت بك لينك قوي و بالابردن رتبه سايت در گوگل و سئو پيشنهاد مي­شود، بررسي سايت­هاي رقيب و كلمات كليدي هدف است. شناسايي بك­ لينك­ هايي كه به سايت­هاي رقيب داده شده است و استفاده از اين بك­ لينك ­ها براي رقابت با رقبا و دست­يابي به رتبه بالاتر در نتيجه موتورهاي جستجو بسيار موثر است. به زبان ساده استفاده از لينك­هايي كه به قدرتمندتر شدن سايت رقيب كمك كرده­ و امتحان خود را پس داده­اند، براي قدرت گرفتن سايت خود و رقابت با سايت رقيب.

براي شناسايي بك لينك ­هاي سايت رقيب يا هر سايت ديگري كه شما مالك آن هستيد و يا مايل هستيد نسبت به روند كارهايي كه انجام داده تا سايت در حوزه كاري خودش به قدرت برسد، شناخت و آگاهي پيدا كنيد، مي­توانيد از ابزاري كه در ادامه به آنها اشاره مي­شود، بهره برده و از اطلاعات مفيدي كه در اختيار شما قرار مي­دهند، در بهبود روند سرعت شناسايي سايت خود به موتورهاي جستجو استفاده نماييد

. قبل از اينكه به معرفي ابزار مفيد درزمينه شناخت بك ­لينك بپردازيم، توصيه مي­شود براي اينكه دامنه تحليل و بررسي سايت رقيب را كوچك­تر كرده تا زودتر به هدف برسيد بر روي صفحاتي از سايت رقيب انرژي بگذاريد كه صفحه اصلي و قدرتمند سايت مي­باشد. با اين كار زماني كه براي تحليل سايت رقيب از شما گرفته مي­شود، بسيار كاهش پيدا كرده ولي نتيجه مطلوبي در پي خواهد داشت.
ابزار شناسايي بك­ لينك

 ابزاري كه در اين زمينه وجود دارند برخي رايگان و برخي غيررايگان است كه البته در برخي از سايت­هاي فارسي با قيمت مناسب به فروش مي­رسد كه بدليل استفاده مشاركتي از يك اكانت مي­باشد.

moz كه از معتبرترين و شناخته شده­ترين منابع در اين زمينه است ابزاري به نام Open Site Explorer را در اختيار كاربرانش قرارداده است كه براي هر لينك مواردي از جمله Page Authority، Domain Authority، Spam Score و … را بررسي مي­نمايد البته نسخه حرفه­اي آن غيررايگان است ولي به مدت يك ماه به صورت نسخه آزمايشي ( Trial ) در دسترس هركاربري است.

Ahrefs ابزار قدرتمند و معروف ديگري است كه در بين متخصصان در اين حوزه محبوبيت بالايي در رديابي لينك و پيداكردن كلمات كليدي دارد در واقع با كمك اين ابزار مي­توان رفتار رقيب را كامل تحليل نمود. بك ­لينك­ هايي كه ahrefs در اختيار قرار مي­دهد كامل بوده و منبع بسيار مناسبي براي دريافت اطلاعاتي از جمله صفحه­اي كه از آن به سايت لينك شده، كلمه كليدي كه به وسيله آن به سايت لينك شده(Anchor Text)، ترافيكي كه از اين لينك به سايت رسيده است، در نتيجه بررسي به شما خواهد داد.
مقاله پيشنهادي مفيد و كاربردي: روش هاي آمدن سايت به صفحه اول گوگل در ۲۰۱۹

ranksignals ابزار ديگري است كه تعداد بك ­لينك­ هاي هر سايت را در نتيجه بررسي به شما خواهد داد علاوه بر اينكه اگر سايتي قبلا به سايت مورد نظر لينك داده و اكنون اين لينك را پاك كرده باشد نيز در نتيجه بررسي اعلام مي­نمايد.

majestic ابزاري براي بررسي تخصصي بك­ لينك است و كار با اين ابزار بسيارساده است به اين صورت كه تنها كافيست سايت مورد نظر را در نوار جستجو سايت وارد نموده و نتيجه بررسي را به سرعت مشاهده نماييد.

alexa اين سايت نيز علاوه بر مواردي كه در اختيار كاربرانش قرار مي­دهد، ليست بك ­لينك ­هاي سايت مورد نظر را نيز در نتايج بررسي­اش در اختيار قرار مي­دهد.

linkresearchtools ابزاري كه براي بررسي و تحليل لينك­هاي سايت خودتان مناسب است،  با استفاده از اين ابزار مي­توان لينك­هاي سايت خود را با ۹۷ معيار تحليل كرده و در نتيجه بررسي استراتژي مناسب براي ايجاد لينك در سايت مورد نظر ارائه مي­شود.

leapmarkets ابزاري بسيار مناسب بجهت مقايسه سايت خود با سه سايت رقيب در موتورهاي جستجو google، yahoo، msn،  hotbot  كه نتيجه بررسي را به كمك نمودار به كاربر ارائه مي­دهد كه در فهم نتايج كمك شاياني به كاربر مي­شود.

    ابزار معرفي شده محبوب­ترين ابزاري است كه كاربران زيادي به كمك آن­ها  توانسته­اند دست به تغييرات مطلوب وبزرگي زده و از اين طريق ترافيك بيشتري براي سايت خود جذب نمايند.

منبع: سريرنوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.