عوامل موثر بر سئو

بهترين و جديدترين ارتيكل هاي سئو

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

عوامل موثر بر سئو

۱۱۹ بازديد

عوامل موثر بر سئو: هر بازاريابي مي‌داند كه محتوا نقش بسزايي در جذب كاربر دارد و يكي از معيارهاي اصلي سئو محتوايي است كه هم براي كاربر و هم براي موتور جستجو بهينه شده باشد.

مقالات خوب، فيلم هاي جالب و تصاوير چشمگير، شانس جذب بازديدكنندگان جديد به وبلاگ شما را افزايش مي دهد. بررسي هاي مثبت كاربر و زمان نگهداري طولاني مدت نيز به طور مثبت به رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارند. همواره استانداردها و قواعد مشخصي براي ساختار و اسكلت بندي سايت وجود دارد كه پيروي از آنها براي كسب جايگاه معتبر و سئوي بهينه ضروري ست. در بخش آموزش سئو هانت مي‌توانيد بيشتر در مورد اين حوزه بدانيد.
معيار مهم براي موفق بودن جستجوگر SEO عملكرد سايت است. هنگام بهينه سازي عملكرد وب سايت شما بايد به موارد زير توجه كنيد:

    محيط ميزباني مناسب، CPU ، حافظه، فضاي هارد ديسك
    طرح بندي مناسب براي تلفن همراه يا به صورت يا جداگانه
    قالب طراحي (تم ها)
    پلاگين ها و اسكريپت هاي استفاده شده
    چك كردن منظم پايگاه داده
    محتوا
    فشرده سازي تصاوير
    كدهاي منبع HTML، CSS، JavaScript

براي هر پست وبلاگ، ابتدا بايد يك موضوع واضح را تعريف كنيد كه از طريق كل متن ادامه پيدا كند يا معرف آن متن باشد. اين كار باعث افزايش احتمال پيدا شدن مقاله در موتورهاي جستجوگر مي شود. همچنين مهم است كه كلمات كليدي را مطابق با محتوا قرار دهيم، با تمركز بر يك يا دو كلمه اصلي مي توان اين كار را انجام داد. كلمات كليدي طولاني (تركيبي از چندين كلمه براي جستجو) نه تنها براي رتبه بندي موتورهاي جستجو، بلكه براي دستيابي كاربراني كه در جستجوي محتواي خاصي هستند، موثر است.

 

قرار دادن كلمات كليدي براي سئو

هنگامي كه تحقيق كلمه كليدي براي بهينه سازي سايت خود را تكميل مي كنيد، بايد اصطلاحات جستجو را در مكان هاي مناسب قرار دهيد: مثلا در قسمت عنوان و يا در قسمت اصلي سايت . اطمينان حاصل كنيد كه اضافه كردن كلمه كليدي روي خوانايي تاثير نمي گذارد. اگر كلمات كليدي نا متناسب استفاده شود، ممكن است شما به عنوان هرزنامه كليدي جريمه شويد. بسيار مهم است كه كلمات كليدي اصلي در مكان هاي زير نمايش داده شود:

    آدرس: يكي از اولين چيزهايي است كه توسط پردازشگرهاي موتور جستجو پردازش مي شود. از آنجا كه هر پست تحت يك URL منحصر به فرد منتشر مي شود، شما مي توانيد يك يا دو كلمه كليدي را در اينجا اضافه كنيد. با يك ساختار URL خوب كه نشان دهنده نحوه دسته بندي پست هاي شما مي‌باشد، مي توانيد كاربر راحت تر كنيد. در كل انتخاب آدرس درست براي مقاله، تاثير بسيار خوبي بر سئو دارد.


    تگ عنوان (headline): عنواني كه كاربر جستجو مي كند در ليست اوليه نتايج جستجو نمايش داده مي شود. اين كار باعث مي شود پردازشگرها و كاربران با ديدن اولين نشانه يا كلمه از موضوع مورد نظر خود، متن را پيدا كنند.
    شرح يا Description: شرح يك متن كوتاه است كه در نتايج جستجو همراه با عنوان ظاهر مي شود. با اين كار مي توانيد خوانندگان را با اطلاعات بيشتر در مورد محتواي پست وبلاگ فراهم كنيد. شرح بايد حداقل يك كلمه كليدي باشد.



تاثير لينك هاي داخلي بر سئو

لينك هاي داخلي اغلب ناديده گرفته مي شوند، اما، با اين وجود، يك صفحه مهم در SEO براي وبلاگ ها است. اگر شما مي توانيد مقالات قديمي تر مرتبط با مقاله فعلي كه در حال كار بر روي آن هستيد پيوند دهيد، بايد اين كار را انجام دهيد. با انجام اين كار، شما نه تنها زمان ماندن خوانندگان خود را افزايش مي دهيد، بلكه احتمال اينكه سايت خود را كه توسط موتورهاي جستجو ثبت شده و فهرست شده است افزايش مي دهد. براي بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا پلاگين هايي وجود دارند كه به طور خودكار مقالات مرتبط را پيوند مي دهند همچنين مي توانيد لينك ها را به صورت دستي تنظيم كنيد.


اگر شما دو مقاله را با يكديگر پيوند دهيد، بايد مطمئن شويد كه يك متن مقاله ها متناسب با يكديگر هستند. متن لينك شده معمولا در رنگ هاي مختلف نمايش داده مي شود و هنگامي كه كاربر روي آن كليك مي كند مي تواند به محل مورد نظر دسترسي پيدا كند. مي توانيد عنوان “اينجا را كليك كنيد” به عنوان يك متن لينك دار قرار دهيد، يا مثلا مي توانيد بنويسيد: “عنوان مقاله مرتبط”

منبع: هانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.